tisdag, augusti 14, 2007

V-sex

Nu när jag såg på TV för att lära mig om den där nya spännande polytrenden råkade jag höra reklam. Den ena reklamfilmen var för Creme Bonjour. Det var precis allt jag hatar - fransk exotism på engelska i Sverige.
Sedan var det en reklamfilm för tuggummit V6. Ni kan se den här. Bakgrundsrösten sez:

Efter varje takeaway - V6.
Efter varje kopp kaffe - V6.
Efter varje sallad... sushi... snack.
Efter... allt, egentligen.
[...skyddar dina tänder bla bla...]

Och så visar man neutrala bilder på mat och lyckliga människor, men vid "efter... allt, egentligen" ser man ett heteropar i en säng. Mannen sträcker sig efter tuggummipaketet, tar fram två kuddar, ger dem till kvinnan, men precis innan hon ska tugga i sig dem ur hans hand drar han bort handen och tuggar dem själv.

Möjliga repliker som fälldes av PR-kreativa avdelningen när scenen skrevs in i manuset:
  • "Asså, vi måste ha med sex. Det är sån där livsstilsmarknadsföring, liksom, man visar att man får ligga om man köper vår produkt! ALLA gör det! Alltså livsstilsreklam, inte ligga. Asså, vi måste ju verkligen förvalta potentialen i varumärket ve-sex"
  • "Har ni tänkt på det där med att man brukar borsta tänderna innan man lägger sig och har sex? Jag tycker det är skitjobbigt, jag gillar ju liksom att suga, men jag vill kunna ta satsen i munnen och det vill jag ju egentligen inte efter att jag borstat tänderna. Där borde tuggummi användas mer!"
  • "Om vi ljuger att vi med scenen menar 'gummi - både före och efter' kan vi kanske få spons som social reklam?"
Intressant? Andra bloggar om: , , , , , ,

5 kommentarer:

David sa...

V6 och O6 matchar inte! Då är C6 bättre.

Tanja Suhinina sa...

V6 EFTER O6, inte före, inte under.
Iofs, före kan kanske vara en idé, om det blir sådär myntigt?

Carl Johan sa...

Alltså livsstilsreklam, inte ligga.

Vinst.

Anonym sa...

Dagens TV-Reklam är nog egentligen en mycket lömsk men effektiv reklam... för DVD-industrin!

Tanja Suhinina sa...

C J: Känner reklamaren igen sig? ^^

SH: För YouTube.