onsdag, januari 12, 2011

Tramsinlägg om datorspel som brukar vara konst, anatomi och annat

DN har en artikelserie om kvinnliga datorspelare. Medan alla andra bryr sig om annat blir jag alldeles lycklig över att Bioshock beskrivs som "förstaperson skjutarspel, där spelare skjuter med vapen, med gentekniskt förändrade monster" och ICO beskrivs som "äventyrsspel med problemlösning i fokus". Annars brukar Bioshock och ICO typiskt framställas som värsta revolutionerande spel som sätter spel på finkulturkartan. DN tells it like it is.

Det där med NoBoyToys kommentarer har fortsatt, och även allmän diskussion om analsex i hennes blogg. Hon har hela tiden poängterat hur farligt anal penetration är och till och med lagt upp otrevliga bilder på skador. Sedan går hon och lägger upp en inlägg där hon tycker att män ska analpenetreras (med vittnesmål från hela två säkert väldigt representativa män som man får använda i argumentation. Man skulle nästan kunna tycka att NoBoyToy borde upplysa NoBoyToy om de hemska riskerna och visa de hemska bilderna som hennes rekommendation utsätter stackars män för!

En av hennes läsare, Jeppe, gör dessutom en sensationell anatomisk observation. "Det kan inte vara nyttigt....evolutionen har ju gjort vissa saker...vaginan är för att kissa med och för sexuel njutning och analen för att bajsa med för att uttrycka sig lite vulgärt..!". Jag kanske är elak som roar mig åt folk med sämre anatomikoll än vad jag har, men jag har banne mig förtjänat lite skratt på andras bekostnad, jag har grävt i DSM-kriterier hela dan. Det tycker jag ni ska läsa, det är intressant. Tycker jag. För att jag är nörd.

Sen har vuxna män bråkat. Jag bryr mig inte så värst, men Fredrik Stangel skrivit bra. Han har också skrivit om att jag är bäst.

9 kommentarer:

Grovt Initiativ sa...

åh men jag dör!!! kissa med vaginan in your sci-fi dreams. övriga håller sig till urinröret.

Jakob sa...

Jag får jävligt obehagliga vibbar när jag läser nbt:s kommentarer. Och då slår det mig varför.

Du argumenterar inte mot en feminist, du argumentera mot en ultrakonservativ. Det är NBT som vill tala om för andra människor vilken sorts sex de får ha och vad de tillåts uppskatta.

Tanja Suhinina sa...

Min upplevelse av NBT är att hon inte kännetecknas av Feminist eller Konservativ, utan Inkonsekvent. Och utan så mycket koll på hur vetenskap fungerar.

Fredrik Stangel sa...

Jakob: Radikalfeminister är väl tämligen konservativa?

Jakob sa...

Fredrik: Well, yes

Lite väl tufft att kategorisera någon som icke-feminist som utger sig för att vara det, men faktum är att NBT:s äckelargument skrapar på mina nervbanor på ett sätt som känns igen från den konservativa sidan. Radikalfeminister har mer maktanalys och mindre biologiserande.

Unknown sa...

Läste din kommentar om hösthöstdeprisioner. Har du testat ta d-vitamin tillskott? Känner många som blivit väldigt mkt bättre efter de börjat med det.

Anonym sa...

"Kissa med vaginan in your sci-fi dreams", JAG dör! Jag har fan fnissat åt det i flera dagar nu. Eller ja, sen igår.

Sofia sa...

Det kanske är ett kloakdjur med över genomsnittlig intelligens som har kommenterat, vad vet vi?

Anonym sa...

@Sofia: nja, kloakdjur har ju bara en enda öppning för allting, och det här kloakdjuret gjorde väl skillnad på anal och vagina? (Analen bajsar man med och vaginan kissar och knullar man med, eller hur det nu var.) Alltså är kloakdjuret fejk.