fredag, januari 28, 2011

spaltmeter efter spaltmeter om exakt hur jag har sex

Till att börja med tänker jag bara säga att jag faktiskt kan engelska rätt bra och vet inte varför rubriken på förra inlägget blev som den blev.

Jo, jag skulle säga att post-NBT-diskussionen har nu senast blommat upp hos Like a bad girl should. Kan vara intressant. Jag tänkte bara kommentera på följande:
Tanja: Du anser att Sidney och Nbt spekulerar i ditt sexliv. Men du, du uttrycker ju faktiskt hela tiden saker om hur du gillar att ha sex. Som jag ser det är du nästan helt öppen med ditt sexliv. Det är ditt val. Men det gör ju faktiskt att jag inte alls behöver spekulera i ditt sexliv. Tvärtom står allt att läsa. förstår du? Jag förstår verkligen att du skriver inlägg om segmentering i porren. du har faktiskt själv en väldigt segmenterad debattstil. Nu t.ex griper du tag i en mening, och rycker denna ur sitt sammanhang. Jag sade att jag tyckte det var intressant att utifrån vad hon skrev där en gång, ni börjar spekulera i hennes sexliv. Hon angav en situation, och hintade om att det var självupplevt. Men hon skriver inte spaltmeter efter spaltmeter om exakt hur hon har sex. Det upplever jag faktiskt att du gör. Kanske inte alltigenom, men på ett bra mycket mer explicit sätt än Nbt.
- En anonym Anonym här
Jag har många gånger tänkt att jag skriver väldigt lite om mitt sexliv offentligt. I vissa situationer har jag liksom stannat till och tänkt "fyfan vad mina bloggläsare vet noll om det här". Ibland har jag tyckt synd att jag inte kan ta upp någonting från egna erfarenheter som jag egentligen tycker är intressant. Att jag låter bli beror lite på karriärhänsyn, men främst på att jag inte vill lämna ut mina partners. Jag har väldigt lätt för att berätta om mig själv som sexuell varelse, men jag vill också vara nåtsånär säker på att mina partners inte känner sig uthängda.

Ja, så jag tycker själv att jag är restriktiv med vad jag skriver. Just därför tycker jag att det är konstigt när jag får höra att jag är så väldigt jätteöppen, senast i kommentaren jag citerar. För jag känner själv att man inte blir så klok på hur Suhininasex ser ut om man bara läser bloggen. Man vet typ att jag ligger med män, får orgasm lätt, och försöker vara aktiv. Man vet inte vilka jag ligger med och vad jag gillar för aktiviteter, man vet inte hur ofta jag tycker är lagom, och man vet inte vad jag tänder på. Man vet inte vad jag har för "krav" på mina partners och vad jag bedömer som bra. Man vet väldigt lite om det jag själv skulle säga är intressant med hur jag är.

Intressant hur det kan bli, med vad vissa ser som spaltmeter oh exakt, och jag ser som närmast kremlinlik tystnad.

Jag vill förresten passa på och säga att min första kommentar hos NBT som startade allt (ALLT!) (här kan man hitta) var otrevligt formulerad. Jag blev provocerad av tonen i inlägget, men det är fortfarande puckat att gå in på nåns blogg och vara otrevlig.

7 kommentarer:

Mattias S sa...

För min egen mentala hälsas skull har jag slutat ta det här på allvar.
Men ifråga sätt aldrig NBT, hon har "källförteckning" på allt. ;)

anonym i brallan sa...

bortförklaringar bortförklaringar idel bortförklaringar och omskrivningar...Nåväl, lite av kritiken har i alla fall gått in. Bra

Anonymus Maximus sa...

Inlärning och självreflektion. Två grovt underskattade egenskaper. Eller hur, anonym i brallan?

anonym i brallan sa...

Ja, sannerligen, Anonymus Maximus. Sannerligen.

Tanja Suhinina sa...

MS:
Allvar-schmallvar.

Anonym i brallan:
Sista meningen i inlägget gäller dig med.

Aron sa...

men vadå, det heter väl inte Kremlin på svenska! Ordning på torpet!

Anonym sa...

Det kan ju vara så att vissa har svårt att göra skillnad på sak och person? Att hen tänker att du skriver om sex, och således är det ditt sex du skriver inte, inte allmänt om sexualitet.