måndag, september 27, 2010

Sexleksaker i minibaren

Igår kunde man i SvD läsa om ett hotell som har infört sexleksaker på rummet. SvD:s ledarblogg reagerar på att polisen hävdar att det är prostitutionsglorifierande. Gustav kommenterar den jätteunderliga Ecpatkommentaren.

Då tänker väl jag hänga upp mig nåt annat då. Nämligen:
Även när barnfamiljer besöker hotellet brukar man rensa rummen från sexleksaker.
Jag känner att det här är ett fall av min superkraft att märka elefanter i rum, alternativt överproblematisera. I artikeln står det att sexattiraljerna är ett nytt bidrag till innehållet i minibaren, och jag är sådär typ hundra på att medan man tömmer minibaren på sexleksaker så tömmer man inte minibaren på spritflaskor bara för att det är en barnfamilj som ska ha rummet. Och jag gör också den kvalificerade gissningen att de flesta med ren ryggmärgsreflex känner att det är rimligt att plocka bort sexleksaker när det bor ungar på rummet, men samma reflex reflekterar (haha) inte över spriten.

Jag skriver väldigt sällan om normerna kring alkohol (och kaffe, herregud!), men till vardags är förhållandet till alkohol en av samhällskonventionerna jag finner mest irriterande. I det här fallet blir det jag tänker på lite extra tydligt.

6 kommentarer:

Linda sa...

Ja! JA! Precis!

christina sa...

ja! och varför ens ta bort sexleksakerna om de ligger i minibaren? där ska väl inte barnen gå i alla fall.

Nina sa...

ASSÅ WORD!

Anonym sa...

Håller helt med- Förhållandet till sprit är mest störande. Vad är det för fel på folk? Prutt är det.

sexleksaker sa...

Kan vara ett bra tips på sexleksaker intimleksaker.com

sexleksaker sa...

Ångrar mig, bordello.se äger!