lördag, september 21, 2013

Phonephucker-utlottning 1


En gång i tiden skrev jag en bok om telefonsex. Det vet alla som googlat mig nångång. Nu har jag fått ett gäng författarex och tänkte lotta ut några. Vi får se hur många det blir. Givetvis signerade och allt. Vi börjar här.

Hur deltar man i utlottningen? Jo, såhära. Jag vill att ni svarar på en fråga och mailar svaret till mig senast 28 september. Sen publicerar jag alla svaren och drar lott om vem som får boken. Okej? Okej!

Formalia:
Mailet ska skickas till tanja.suhinina@gmail.com senast lördagen 28 september
Mailets rubrik ska vara phonephuckerkulturkanon annars får man inte vara med.
Mailet ska innehålla svar på tävlingsfrågan som får vara max 1000 tecken långt inklusive mellanslag och signaturen som ni önskar synas med i inlägget där jag publicerar alla svar.

Frågan:
Det finns kultur som man förutsätts känna till om man ska hänga med i samhällsdebatten. En artikel om arbetslöshet eller fat shaming kan innehålla en referens till romanen Dorian Grays porträtt, teveserien Mad Men eller tavlan Mona Lisa, och läsarna förutsätts känna till dessa verk och ha kunskaper om deras innehåll.
Vilket verk som nu inte är såpass en del av medelsvenssons kulturkanon skulle du vilja vara det, eftersom verket skulle vara en användbar lins att se samhället genom?

Jag hade ju tangerat detta i mitt förra inlägg när jag skrev att jag hade använt begreppet AT-fält som psykolog om Neon Genesis Evangelion vore allmängods. Mitt eget svar på frågan skulle vara animéserien Utena, och jag ids inte motivera för att det är inte jag som tävlar.

Lycka till! 

4 kommentarer:

A sa...

Hej, jag läste en nyutgiven roman för ett tag sedan som heter Kontorsninja (författaren heter Lars Berge), det finns en karaktär däri som verkar vara baserad på Phonephucker... känner du till det?

Hanna sa...

À propos PhonePhucker (som jag redan har och inte behöver vinna), har du läst någon av de andra telefonsexbloggarna som skildar samma vinkel?

Tanja Suhinina sa...

A: Nej, hade ingen aning. Hur då baserad?

Hanna: Jag läste rätt mycket telefonsex- och prostitutionsbloggar på den tiden, men inte gjort det alls sen dess typ.

A sa...

Det är en karaktär som är rysk psykologistudent och jobbar med telefonsex, och när hon pratar om hur det är att jobba med det är det väldigt likt texten i Phonephukker.