söndag, november 14, 2010

Why don't you do something?


Min Britney-favorit.

Roligt att en kort tid efter min "hitta konkreta handlingsplaner"-tävling se Sleepless blogga om Ströms oförmåga att hantera att göra nåt konstruktivt av objektifieringsbloggande, och Hanna Fridén skriva ett öppet brev till folk som bitchar på att hon inte jobbar med alla viktiga frågor samtidigt som de själva startar noll mansjourer.

Apropå min tävling så kan jag meddela att folk som så gärna hatade på mig i originaltävlingen vill av nån anledning inte vinna bokmärke genom att exemplifiera anledningar till sitt agg mot mig genom att läsa min blogg och hitta manshatiska inlägg. Är till och med det för svårt och konkret?

Intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

Like A Bad Girl Should sa...

MEN! Det här är min Britneyfavvo också! Det är typ INGEN ANNAN SOM GILLAR DEN!!

Tanja Suhinina sa...

Britneyfavvobästisar!

Hanna Fridén sa...

Jag skriver ett likadant inlägg till Antifeminister en gång i halvåret men mitt budskap verkar aldrig gå fram i vilket fall. Nu var det ovanligt trevligt formulerat, senast gången tror jag att jag kallade antifeminister för bortskämda mamas-boys som förväntar sig att alla feminister ska vara deras lilla morsa (vilket jag förvisso tycker väldigt ofta).

Så förklarar jag alltid, mycket pedagogiskt, att vi alla har olika jobb, olika utbildningar osv. av samma skäl. Ingen kan göra allt. Men inte fan går det fram och ÄNDOCK ska alla kvinnor som arbetar för kvinnors rättigheter tydligen vara tvungna att lösa alla andra svårigheter innan de här rätt att tänka på sig själva. Precis som en självuppoffrande förälder.

Istället för Ung och Bortskämd så borde SVT fan sända "antifeminist och bortskämd" så får de sitta i TV och sura över att inte kvinnor löser alla deras problem medan de sitter och äter chips och donar. DET VORE FAN BRA TV!

Oj. Det ska jag blogga.