onsdag, september 26, 2007

Tidstypiskt, alltså

Jag hatälskar sådant som är tidstypiskt. Jag kan bara förklara hatdelen (jag får klaustrofobi, det kan bli oändligt tråkigt när folk har samma kläder på sig, formuleringen "nu i januari är det snyggt med [plagg] är trist...), kärleken är oförklarlig, som det ska vara med kärlek. Kärleken kanske inte kommer fram tillräckligt, min förläggare tyckte att korttidsretroinlägget var elakt, till exempel. Så kan det gåmed blogg, ibland missförstås man i sammanhangsbristen.

Anledningen till varför jag skriver det här är att jag fick na numret av tidningen Arkitektur i måndags. I den presenterades vinnaren av tidningens debuttävling (tidskriftens blogg: finalister, vinnare, party) och jag fick ungefär samma vibbar av att bläddra genom finalistsidorna som jag får av typ tidningen Modette. Och nu har jag illustrerat mina känslor!


känns likadant som


Intressant? Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gör man om man håller på att bli total tanja!fangirl? Ska man skicka in ett CV nånstans? Jag har två bra referenser (Helena och Freddi).

Fredrik Westerlund sa...

LULZ! Jag kan inte tala för Hoe-looking Man-Helena, men jag kan själv rekommendera Ida. Bättre fangirl blir det svårt att hitta.

Tanja Suhinina sa...

Hm. Svår fråga.
Jag tror att det är bra att vara en total Tanja-fagirl, bara man inte blir en sån där hemsk blogg-kommentatös som skriver "åååh Tanja du är så smart/underbar/rolig!" om alla mina inlägg.
Sedan ska man länka till mig, vilket du redan har. Sedan råkar du springa i mig på stan och skriker "AAAAH TANJA!!!" och jag blir mycket generad.

Anonym sa...

Sounds like a plan. Får man skriva "åååh Tanja du är så häääärlig(tm)"? Dessutom bor jag inte i hufvudstaden, men jag får väl cpknulla mig till lite tak över huvudet och sen stalka dig hela dagen. Yesplz.

(jag kommer nog vara en dålig fangirl, för jag ligger inte med Freddi längre och då måste man sova på soffan och så får man katthår över hela sig och det är inte så hett)

Tanja Suhinina sa...

Jo, men om du nåndin skulle befinna dig i huvudstaden, finns det någonting som är bättre att wastea din tid på än att stalka mig!
Vad är det för jävla konservatism med att inte sova i samma säng bara för att man inte knullar?

Fredrik Westerlund sa...

Alltså, finns det plats i min säng är i stort sett vem som helst och definitivt Ida välkommen att sova med mig.

Anonym sa...

Det är förstås sant. Mina fingrar kliar och vill skriva oförskämda saker om Freddis morgonstånd, men jag ska inte göra det.

Tanja Suhinina sa...

Oh, suddar ni ut gränsen mellan det offentliga och det privata?

Anonym sa...

Japp, och på din kommentarsida nonetheless. Känn dig spammad.

Tanja Suhinina sa...

Men vadå, vill inte ni dra paralleller mellan mode och arkitektur? ^^

Anonym sa...

Jodå, jag skrattade mycket (och på gränsen till hysteriskt@en tall och suddar ut gränsen mellan uppe och till höger). Ska vi dra gränser mellan sexualpolitik och arkitektur också? Suddar ut gränsen mellan hångel och analfisting! *suddar ut gränsen mellan roligt och för mycket*

Anonym sa...

Vilka fina illustrationer och bra sida, kolla gärna in http://skelletton.blogspot.com