lördag, augusti 28, 2010

Genomskinliga samhällen

Assange
Jag tycker det är oändligt fascinerande hur många tolkade våldtäktsanklagelserna mot Assange som utslag av feminism då hon som anmälde är feminist. Och massa andra vändningar och vridningar, kryddat med det vanliga om att det i dagens Sverige räcker att pipa "våldtäkt" så får man en oskyldig man inspärrad.
Många har skrivit bra, men jag tycker att Sleepless sammanfattar bäst, som hon ofta gör.

Roligare än kylskåp
Att jag inte har hängt med och orkat blogga om Assange-historien beror på att jag har varit bortrest till Ryssland större delen av månaden. Där märkte man att det skogsbrann, framför allt märkte jag det på att jag fick ställa in Moskva-delen av min resa. Många hus brann ner, och staten lovade att bygga upp nya innan det blir kallt igen. För att den ryska allmänheten, som tror så mycket den vill på statens löften, ska kunna följa förloppet har man installerat webbkameror på samtliga byggplatser. True story.

Intressant. Läs även andra bloggares åsikter om , ,

PS. Fortfarande uppskattas om du som är ung och HBTQ och har erfarenheter av vården låter dig intervjuas för en C-uppsats!

Inga kommentarer: