tisdag, augusti 28, 2007

Gb?

Värsta scanlation från dagens PunktSE!

Niina! Henne känner jag!

Alltid nostalgiskt att läsa om tiden före J-rockinvasionen och tio hyllmeter mangapocketar på svenska på Akademibokhandeln. Mmm ^__^

Men det är en sak jag undrar. Mäter man verkligen fortfarande kuk i gigabyte? Jag trodde att det var en grej man gjorde på den tiden då det fortfarande var svårt att ladda ned och storleken på ens hårddisk var någonting attskryta med. Jag trodde inte dagens mangakidz gjorde sånt, trodde det var mer ladda-ned-och-släng nuförtiden, inte ladda-ned-bränna-på-CD som det var när jag var aktiv i mangafandomen. Typ, att ladda ned har blivit så enkelt, att det inte är värt att spara grejerna längre.

Men min uppfattning kan också bero på att jag inte riktigt umgås i sådana kretsar längre. Så jag undrar. Gör man det fortfaramde? Mäter man sina hyllmetrar i Gb?

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

David sa...

Min pappa berättar stolt för min mamma hur många gigabyte musik han har på sin iPod. Hon har ingen aning om vad en gigabyte är, men jag tror hon tycker det är gulligt.

Anonym sa...

Idag mäter man i TB.