tisdag, mars 05, 2013

Sexråd man hatar för man är för jävla bra

Ling0n twittrade idag om detta med långa samlag. Hon upplever, och det kan jag bekräfta, att sextipsare och media ofta pratar om att långa samlag bara finns på film. Det är liksom menat att vara lugnande för dem som kommer fort att säga att det ändå inte finns nån som vill ha samlag på flera timmar i verkligheten. Ling0n länkade även till ett gammalt inlägg hon skrev om det, läsvärt om hur man kan råka bortse från att vissa inte finns när man ska ge sexråd. Så slutar det:
Jag säger inte att alla ska börja knulla längre, jag vill bara sluta bli (indirekt) kallad freak of nature, orealistisk, krävande och porrskadad för att jag råkar kunna/gilla att knulla längre än 5-15 minuter. Vi finns! Och vi vill att killarna håller sig länge! Jag vill ha en kille som har både uthållig kuk, tunga och fingrar! Ha!
Det kom ett antal kommentarer, varav en fångade min uppmärksamhet eftersom det blev så ironiskt.
Det är klart att det är olika, 7h har jag väl knullat som längst (dock inte att rekomendera) fruktansvärt jävla jobbigt dagen efter.
Dock tycker jag faktiskt inte att 1½-2h är vidare värst mycket att kräva! En klassisk snabbis ligger mellan 30 och 45 min, då man bara behöver snabbrastas lite. Men är det en myskväll så pill och pök tiden banar ju iväg till ett par timmar! Allt annat är ju orealistiskt! ”ja men min tjej kommer ju så fort” Ja kanske för att hon inte heller har någon teknik att kunna hålla tillbaka det så att det blir göttigare sen!
Hooj!
-Micke, här
Anledningen det var roligt var följande ironiska vändning. För några dagar senare nämnde Ling0n berömmande att en sexupplysningsfilm nämnde att orgasmer blir bättre om man väntar med dem. Ungefär det Micke pratar däruppe, alltså. Det är å andra sidan ett sånt där universalråd som jag alltid stör mig på eftersom jag verkligen inte funkar på det sättet. Och jag ser det förbenade rådet överallt, som här i tidningen SOLO:


Asså, för mig är det precis omvänt. Sexet kommer överhuvudtaget inte igång ordentligt tills jag kommit en gång, efter det blir det genast mycket bättre. Trycker jag ner en orgasm eller drar ut på tiden blir allt typ pannkaka. Lekar med orgasmkontroll får mig irriterad på riktigt eftersom när jag väl får komma så blir det så löjligt att det knappt ens får kallas orgasm. Jag fattar att det kanske var en poäng om jag var en man som slaknade och tappade lusten efteråt, men för mig blir det bara orgasm-orgasmare-orgasmast ju mer jag kommer, och det är sällan jag känner att det blir för mycket. Möjligen de gångerna man blir rent fysiskt utmattad och vill ta en paus. Pausar jag när jag är nära att komma blir nästa orgasm som får hända mest platt och knappt märkbar. Så det där tipset om att Retas, retas, retas... bu det tipset. Det finns faktiskt vi som vill ha våra multipla när vi vill ha dem, tack. 

Och vad kan vi lära oss av allt det där? Jo, att folk är olika, och det är assvårt att säga hur sex är utan att nån hamnar utanför. (Och gällande längd på samlag - jag avstår från att kommentera pga återhämtar mig från vestibulit. Dock hade nog inte pallat mer än en timme för jag hade blitt utmattad av att komma så mycket. #sexskryt)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ASSÅ!! detta inlägget fick mig att tänka om!!! pga jag har alltid sett det som att jag har ett problem. men nu inser jag att det fan e alla andra som har ett problem med mig.

grejen e att jag e som du skriver, om jag håller inne med orgasmen för länge så kommer den inte alls eller blir helt platt. för länge i detta fallet är = mer än fem minuter. jag kan få multipla men då måste de komma inom fem sekunder efter varandra annars händer inget. och ca tio sekunder efter jag kommit sista gången så förlorar jag allt intresse för sex. sammanlagd tid: inte så lång.

o jag ba "ååh jag e så tråkig". pga alla tidningar o människor pratar om att man ska ha sex länge o man ska få multipla o det ska va så jävla romantiskt och gött o man ska ligga o gosa o pilla o jag har alltid haft dåligt samvete för att jag e så snabb o sen vill gå o läsa kalle anka & co eller nåt. fast asså nä?? jag är inte alls tråkig. jag bara funkar så. insåg jag nu.

Ainotar sa...

Tänkvärt. Mina egna erfarenheter går också tvärs emot föreställningen om en "resursknapphet" i sexlivet som verkar prägla den där typen av sexråd. Ju oftare jag kommer desto bättre blir det. Och när jag väl träffade en kille som upptäckte att han funkade likadant... Whee!

Det som gör mig lite sorgsen är att jag inte kunde dela den här erfarenheten med en tidigare partner som helt enkelt inte hade samma intressen på det området som jag. Jag var inte så bra på att kommunicera när jag var yngre, och så blev man fast i ett mönster. Å andra sidan visste jag inte att det fanns alternativ...

Det vore skönt om folk kunde kommunicera sina behov *och* acceptera individuella skillnader i stället för att komma med normativa påståenden om vad som är "normalt". Här ger din blogg mig styrka. Folk kan också upptäcka nya saker om sin sexuella förmåga (som jag och min nuvarande partner, till vår förtjusning - vi kan komma flera gånger om, vilket i sin tur leder till att vi är mer avslappnade om vi "misslyckas", för vi behöver aldrig känna den där nu-eller-aldrig-desperationen som jag kände i mitt förra förhållande, då jag alltid måste räkna med flera dagars uppehåll efter hans orgasm). Men man kan inte tvinga folk att ändra sina vanor, de måste våga prova själva.

tl;dr : Jaa! Jag gillar både din och Ling0ns bloggar både för att ni är så öppenhjärtiga och för att ni respekterar att alla är olika. Önskar att det kunde vara så självklart (för mig också).