måndag, juni 13, 2011

Tanja rensar garderoben

Men ööh Tanja, ska du skriva sånt i din politiska vetenskapliga debattblogg? Särskilt då du bloggar typ en gång i månaden? Jamen, det ska jag. Jag rensar garderoben. Jag försöker göra mig av med kläder. Facebook har inte fixat allt. Så jag testar här också!

Det mesta i min storlek, jag att jag är 165 lång. Mina mått är 95 (stuss), 65 (midja), 75 (under bysten) och 85 (över bysten med BH). Om det inte är min storlek så står det. Saker kan hämtas i Sthlm om det är bekväm tid/plats för mig, annars skickar jag i posten. Det här blir fulaste inlägget ever eftersom en deltext är inklistrad och formateringen är därefter. Hoppas ni kan leva med det. Anmäl intresse i kommentarer eller mail eller så.

INTE GRATIS (men förhandlingsbart)


A slice of Swussian his-to-ry!

80-talsdräkten som jag hade på releasefesten till PhonePhucker! Superjättefin, men jag har inte haft den sen dess, och det var ju ett tag sen. Att jag inte haft den beror till stor del på att den vart för liten en stor del av tiden, men den är lagom nu. Men nu vill jag inte riktigt ha den. Vill du?

Spec:
Korsett med dragkedja i sidan, fin drapering fram, resårrygg. Plastskenor, sticker ut lite på ett par håll, men jag har inte bryt mig och bryr man sig knipsar man väl av dem då. No biggie. Sitter skönt och bekvämt, enda axelbandslösa överdelen plattbystade jag nånsin kunnat bära.
Kjol - ganska hög midja, plisserad, med insydd underkjol, och även korsetten är fodrad.
Gjord i västtyskland, enligt lappen.

200 spänn, nån? Den kostade typ minst 250! Är värd minst massor!

Svart Tiger of Sweden-klänning (fler bilder här eller på begäran)

Det här är en den lilla svarta jag köpte på Tradera i hopp om att den passade. Den visade sig sitta rysligt illa på mig. Så jag säljer vidare.

Tiger of Sweden, storlek 36 (vilket innebär höftmått 90, midja 70 och 80 under bysten). Polyamid/elastan. Tror den hade vart använd 1 gång när jag köpte den och jag har aldrig använt den. Ser helt ny ut.

400 kronor. Du behöver inte älska dig som ditt eget barn.

GRATIS (men förhandlingsbart)

När den är struken är det här en tjusig glansig kjol. Min storlek, A-linje, resår i midjan. Modefärg, liksom!

Strandtopp med resår upp-och nertill som jag sytt i slöjden alldeles själv. Med rosett och gul plastpärla!

Ribbat lila linne som passar till den där 2006-nostalgifesten du ska på!

Jag har läst i Cosmo att prickar är inne! Tjock fin tubtopp i storlek XS, ursprungligen från HM.

T-shirt med Darin! Darin!
BORTLOVAD TILL GUSTAV HÄR!

Den kan du också ha om du ska på 2006-nostalgifest. Jambapoäng!

Apakorta shorts från Polo Jeans, hög midja dessutom. Normala trosor syns under, tyvärr, men går utmärkt att ha med string eller ogenomskinliga strumpbyxor. Schnygga!

Assköna cykelbyxor som jag skulle haft dygnet runt om jag var ung, sportig och trendig. Snoret är tyvärr bortslarvat på 90-talet, men det var sånt där tunt rep som man kan köpa i syaffär.

Grå, tunn (men inte genomskinlig) polotröja i äkta syntet. Lätt glansig.

För stor för mig. Skulle tippa att man kan ha den om man drar 40-ish.

Svart kavaj, köpt på myrorna, från början från Flash. Snyggt snitt som framhäver/skapar timglasfigur. Små axelvaddar, tulpankjolaktiga veck runt midjan. Tyget är 40% ramie 60% rayon. Lite trasig runt fickorna, men inget man inet kan fixa på tio minuter. Jag kan göra det åt dig om du ger mig 100 spänn, annars får du fixa själv. Puss.

Äkta "från förr i tiden". 70 cm i midjan, så den är lite för stor mot att man vill att en sån ska sitta så man inte kan andas. Ges bort gratis till nån som kan bära upp den med värdighet.

Fluffig knallrosa grej i åtminståne delvis ylle (tror jag). Ges bort gratis.

Ganska grå kjol i filtaktigt tyg (fodrad, dessutom). 60% ylle i ytterskiktet. Sportig, men också elegant. Hög midja. Dragkedja bak. Bra skick och trevlig, men inte min stil längre.


Nån gång i början av 00-talet släpade mamma de här hem från rea nånstans. Jag vet inte vad hon tänkte. Jag vet itne vad Replay tänkte. De är alltså vita med obehandlad franskant nertill och påmålade blommor, och målade streck på sömmarna. Midja 30, längd 32.

Jag skulle sälja dem, men upptäckte fläckar. Ingen aning var de kommer ifrån då jeansen aldrig använts. Jag tänkte - jag ger bort dem gratis så får den som får jeansen ta bort fläckarna. Jag tror det går.

5 kommentarer:

Hannah sa...

Sjukt! Vi har exakt samma mått du och jag. Hade jag inte varit knallrödhårig hade jag köpt den rosa med prickarna direkt. Dessvärre tror jag det skär sig ganska rejält. Attans.

Anonym sa...

Rött och rosa är ju en sån där otroligt härlig mismatch som blir underbart snygg just bara därför att det skär sig! Rosa kläder på rödhåriga tjejer är hett! Köp, köp, köööp!

Själv skulle jag älska att ha just det plagget men tyvärr är jag ett antal storlekar för stor. Damn.

Lojura Jungeljerta sa...

NAY att Darin-tishan är bortlovad. Stora sorgen. Men den där strandtoppen du gjort på slöjden var ünderbar, hur går jag till väga för att den ska bli min?

Blixtbarn sa...

Älskar kjolen med de röda ränderna längstner! Har du kvar den? (..kan betala en tretti kronor plus frakt till uppsala)

Tanja Suhinina sa...

Marielle och Blixtbarn:
Maila mig på namn.efternamn på Gmail!