fredag, oktober 15, 2010

Kraft, motkraft och hela poängen med penetrationssex.


Cosmopolitan, allas favoritkälla av visdom och kunskap i all evighet (som jag inte är för fin för) listar i sitt senaste nummer 89 saker du inte visste om sex.
28 En kvinna har större chans att nå klimax under sex om den vaginala väggen blir stimulerad. En studie kom fram till att penisens längd inte spelar någon roll utan att det handlar om dess omkrets. Hjälp till genom att hålla ihop dina ben - det ökar friktionen.
Det finns mycket man kan anmärka på här. Mycket. Men jag vill koncentrera mig på det geniala i att om man har (jag underförstår här) penetrationssex med penis i slida är det tydligen lättare för kvinnan att få orgasm om man känner en penis i slidan. Jag kan nästan satsa pengar att män som har penetrationssamlag har större chans att nå klimax om penisväggen blir stimulerad.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

5 kommentarer:

Hampus Eckerman sa...

Har du läst "Bonk: The Curious Coupling Of Sex and Science"?

http://www.amazon.co.uk/Bonk-Curious-Coupling-Sex-Science/dp/1847672361/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1287222392&sr=8-1

Om jag minns rätt ägnades ett kapitel åt att diskutera vad som ger upphov till en kvinnas orgasmer. Oavsett så var det en fruktansvärt rolig bok.

Linda sa...

Så det är helt enkelt lättast att få orgasm om man KÄNNER att man har sex? Jag börjar se hur saker hänger samman.

Tanja Suhinina sa...

Linda: Att de inte lär ut det i grundskolan, liksom!

B sa...

...och ändå är det förvånansvärt många kvinnor som under sex tror att de ska 'sära på benen'...

Julia sa...

Handlar det inte mer om vilken del av slidväggen? Typ de allra yttersta centimetrarna samt främre?