fredag, april 10, 2009

Yo! - se the realest studentorkester i stan!


Ja! Ni vet, studentorkestern jag är med i, PQ? Vi ska ha konsert! Nästa lördag, dvs 18 aprilNymble (KTH:s ursnygga funkiskårhus)! Det kommer bli hur fett som helst, av bland annat följande anledningar:
  • Varje konsert har ett tema och årets är Yo!, det vill säga hip hop.
  • Hur kan det bli fel när ett gäng ytterst vita studentjazzorkestermusiker- och dansare gör konsert med hip hop-tema?
  • Jag är en av de tre huvudansvariga.
  • De övriga två är minst lika duktiga och intelligenta som jag.
  • Jag är delansvarig för en massa småsaker, bland annat manuset där jag kommer att skriva in att bugg är en dum dans.
  • Folk kommer klä av sig på scen.
  • Jag kommer klä av mig på scen.
  • Jag kommer dessutom dansa.
  • De fyra elementen kommer samtliga närvara i någon form.
  • Det kommer skämtas om din mamma.
  • Man får kasta fisk på folk.
  • Det kostar bara 100 spänn, och vill man gå på matinéföreställningen är det ännu billigare. Men man vill helst gå på 16:03-föreställningen. Den är the real motherfucking deal, om man säger så.
Biljetter kan bokas här, men om sidan ligger nere kan ni maila mig på swussian@gmail.com. Facebookeventet är här, ifall ni inte klarar er utan ett facebook-event.

Inga kommentarer: