måndag, maj 28, 2007

Öststater = hälften schlagerfusk, hälften horor.

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg har det bloggats om Ukraina på Om 萌え~ och andra maträtter. Det första som hände på kommentarfronten i det inlägget har varit att en Anonym dök upp och skrev att det går åt skogen med Ukraina och att "25-50 % av [de ukrainska] kvinnorna i åldern 15-40 fnaskar".

Från Buy Bye Beauty (ni vet, rikssvinet Pål Hollenders film om Lettland) har vi lärt oss att 50% av de lettiska kvinnorna säljer sex.

Nu till frågan. Jag är god vän med en lettisk-ukrainska som åldersmässigt hamnar i intervallet 15-40. Ska man addera eller multiplicera de lettiska och ukrainska 50 procenten för att få fram hur stor sannolikheten är att hon säljer sex?

Andra bloggar om: , , , ,

9 kommentarer:

Aron sa...

Subtrahera?

Multiplicera med inbördes poäng i ESC omräknat i procent av totala utdelade poäng?

Fredrik Westerlund sa...

Som statistiker tänker jag inte befatta mig med "25-50 %". Vad är det för grovhuggen kepsgubbe som räknat ut det?

Anonym sa...

Är detta numera din huvudblogg? Jag har svårt att följa dina rörelser i cyberrymden… och på livejournal kan man inte kommentera utan att vara medlem.

Tanja Suhinina sa...

Freddi - nej, man vill inte befatta sig med det. Fast nu har ukrainsklettiskan ifråga blivit intresserad av hur mycket hora hon är =)

Tanja Suhinina sa...

Blogge - det går alldeles utmärkt att kommentera LJn utan att vara inloggad nånstans, jag testade för en minut sedan. Och vadå huvudblogg?

Anonym sa...

Som anonym, ja.

Huvudblogg. En för huvudet. En för musen (PhPh). En för…

Anonym sa...

Blogge, jag demonstrerar hur man kan kommentera som anonym, men ändå signera sina inlägg.
/Tanja

PS. Jag låtsas som att jag inte hörde det där skämtet om huvudblogg, för det var dåligt.

Anonym sa...

Som man frågar får man svar!

Jag vill ha en länk i mina kommentarer. Du vet själv hur nyttigt det är.

Tanja Suhinina sa...

HTMLänka?