måndag, september 14, 2009

Attackera och gå på, det kan löna sig!

Elin har skrivit på Aftonblandet.se om den idag hajpade undersökningen som visar att ungdomar har sex på internet (på min tid hette det minsann cybersex eller c6). Det är intressant, för att inte säga talande, att bland de sju kommentarerna som har hunnit komma in finns det redan en som visar att inte alla i vårt samhälle har begripit vad "se men inte röra" kan betyda:
Elin Grelsson...Herre Gud man blir ju rent ut sagt tokig på artikeln du skriver. Har du kollat snyggast.se? Unga tjejer som visar upp sig halvnakna...ofta tjer i åldern 13 till 14 år. Tycker du det är okey? Jag tycker inte det. Var är föräldrarna? Har dom inget ansvar för vad deras unga döttrar gör på nätet? Sen anklagar man snuskgubbar för att dom attackerar dessa unga tjejer. Du borde nog tänka efter vad du skriver Elin.
-man, 39
Ja, man, eh, anklagar folk som attackerar folk. För det är liksom olagligt att attackera. Man har faktiskt rätt att slippa bli attackerad ens om man är en ung tjej som är sexig på nätet. Tänka sig.

Intressant. Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

8 kommentarer:

Mattias S sa...

Befängt!

Alexander sa...

Slarvigt. Men det beror även på vad som menas med "attackera". Knepigt område, det där. Brott utan offer som ibland är offer för att de anses vara det... och ibland annars också. Är det en bra sammanfattning? Bah, ludd.

Iggy D sa...

Man har "rätt" att inte bli blåslagen trots att man beter sig som en jubelåsna, men har man rätt att bete sig som en jubelåsna för det?

Clownmat sa...

Känns inte det här som en 2.0 eller kanske millenium edition version av "short skirt means free to fuck"-diskussionen från sent nittiotal (tidigt nymillenium)? AHA vi har minsann googlat dig 17-åring som blev antastad på en hemmafest och vi har upptäckt att du har snyggast-konto så det är ju klart du VILL ha uppmärksamhet för dina pattar och valpögon.
<- möjligt helt irrelevant i diskussionen som jag inte satt mig in i alls. men men.

Anonym sa...

http://www.thisisnotaninvitationtorapeme.co.uk/home/

Anna (hon som ställde 10 000 gånger frågor en gång då hon hade feber) sa...

Åh snälla snälla Tanja, om du inte redan har det så kan du inte snälla snälla skriva något om tjejer som kör med "jag har alltid trivts bättre med killar", "killar är så mycket enklare att umgås med", "jag har alltid umgåtts mer mer killar än med tjejer, killar är så mycket enklare och skönare och dom snackar definitivt inte lika mycket skit som tjejer gör" osv osv?

Anonym sa...

...eller varför inte ett om snubbar som jag som gör samma grej fast med kvinnor?

Tanja Suhinina sa...

Hej, Anna! Kul ämne, jag ska försöka slänga ihop nåt bra snart, för att jag har ju tänkt på det. Oscar blir det svårare med, för jag känner inte igen det som koncept och fenomen på samma sätt. Men du får gärna skriva om det, jag skulle gärna vilja läsa!