onsdag, juli 23, 2008

Snippa - återfall

Jag brukade förr vara rätt negativt inställd till ordet snippa. Skrev till och med ett inlägg om det. Har sedan dess blivit länkad till i flera snippnegativa sammanhang, senast från Steve Lando. Så det är nog på tiden att jag skriver ett nytt och informerar världen om att jag ändrat mig.

Jag tycker fortfarande att ordet inte är det optimalaste och förstår ine vad det skulle vara för fel på mutta, men i slutändan är det en sak som avgör - huruvida "snippa" används som det var tänkt. Och det verkar som att småbarnsföräldrar faktiskt nappat på ordet och använder det. Om ordet faktiskt fyller behovet av ett allmängiltigt ord för små flickors organ är det bara dumt att tjafsa om huruvida ordet är foetiskt tilltalande eller etymologiskt försvarsbart. Väldigt många av orden vi använder har väldigt underlig bakrgund om man börjar gräva.

------------------------------------

Ni vet, diskussioner om huruvida folk anser att den som utsatts för sexuellt våld/ofredande/övergrepp har sig själv att skylla... Om någon vill ha en hel ocean med exempel kan gå till inlägget i Blondinbellas blogg där hon skriver om att resebolagen borde tagit ansvar och informerat om kulturen. Blondinbella har en tendens att locka fram kommentatorernas fulaste sidor och det blir extra tydligt i kommentarerna.
Så jäkla löjligt. Alla dessa korkade svenska tjejer som åker till Italien eller Turkiet för att träffa "riktiga" män. Sen gnälls det och snyftas det hur de blir behandlade. När ska Ni förstå att italienare och turkar ser ner på er och att Ni faktiskt får skylla Er själva. Ja, så är VERKLIGHETEN, även om Ni inte vill inse det. Samma sak är det med invandrarna. Låt det bli dig en läxa, Bella. Men säg inte åt andra tjejer att de inte ska åka till dessa länder får de bryr sig inte. Låt de istället få uppleva det du upplevde, så att de får skylla sig själva. Jag har många turkiska vänner, så jag vet vad jag talar om. Jag skulle aldrig döma dem. Det är inte fel på dem utan på Er tjejer! Välkommen till verkligheten, Bella.
-Stig

Andra bloggar om: , , , , ,

1 kommentar:

S.A.I. Steve Lando sa...

Bra inlägg, o bra slutframförsel. Men snippnegativ är jag inte:)