fredag, juli 04, 2008

Jag på Pride

Copypasta från Dr. Andie

Måndagen den 28 juli kl 14:00–15:30 hålls en paneldebatt om alternativ till mononormen. Jag är moderator, och paneldeltagarna är Jon Jordås (sexfakta.se), Tanja Suhinina (Phonephucker), Helena Meyer och Hanna Hård (Vi som aldrig sa sexist). Vi kommer att ha ett samtal om strategier, funderingar, teorier, ord och sätt att förhålla sig till den monogama normen. Du hittar punkten i Pride-programmet här: Alternativ till mononormen

Vi vill gärna ha frågor från publiken, men för att göra samtalet intressantare och ha en chans att förbereda svar vill vi ha frågor från dig på förhand! Vad är din fråga eller fundering kring mono-normen och alternativ till den? Vad vill du att vi ska ta upp? Har du en fråga till en särskild medlem i panelen?

Du får gärna ställa frågor även om du inte kan komma, paneldebatten kommer filmas och läggas ut på nätet efteråt. Skicka din fråga eller kommentar genom formuläret [i Andies inlägg].

Jag ska prata på Pride, kul va? Men seriöst, jag ser fram emot det, men jag har fortfarande inte förberett någon tiominuters presentation eller ens ett ämne för denna. Lalalah. Jag vill inte köra "avsnoppande svar på dumma frågor om öppna förhållanden" för att det är defensivt. Fast roligt. Men Pride känns som fel forum för "defensivt".

Om någon har önskemål är det här ett bra tillfälle att framföra dem. Annars hittar jag nog på nåt. Vi ses, eventuellt, den tjugoåttonde!

1 kommentar:

Bobbi sa...

Åh, jag skulle så gärna gått på det, men är inte i sthlm då. Har en massa egna funderingar kring mononormen just nu, så det hade varit uppfriskande att få höra andras tankar och åsikter. ^^ Men jag får väl kolla på den på nätet sen.