fredag, oktober 19, 2012

När Tanja kräver evidens och får varm locktång utskriven


Idag hade jag en episod på kliniken där jag.... liksom, om man ska sammanfatta ville jag ha evidens på metoden, och vårdpersonalen hävdade beprövad erfarenhet, och dessutom att man vet aldrig, och dessutom att hon inte törs säga, och dessutom att jag kan ju kolla studier på internet. Jag ville dessutom att nån skulle övervaka hur det går med sjukdomen, medan vårdpersonalen tyckte att jag ju vet bäst. Vilket i mina ögon innebär att de ger mig en oklar behandlingsmetod hem och sen vägrar ta ansvar för konsekvenserna. När jag började ifrågasätta om det hjälper lite väl mycket tyckte vårdpersonalen att jag i så fall kan väl låta bli att testa metoden då, om jag ska hålla på och kräva att få veta om den hjälper. Håhåjaja.

Dessutom har vi den där grejen om att jag varit på kliniken för många gånger. Venne om ni hört om den, men basically förekommer det knorr om att jag vart på kliniken där jag hänger mest ett 40-tal gånger sedan årsskiftet. Av någon anledning framställs det som misstänksamt och vissa har hintat om att det är många gånger och att det typ är mitt ansvar på nåt sätt. Första gången de sade det blev jag väl sådär charmigt ställd. Sedan dess har jag varje gång de yppat nåt med bestämd röst hävdat att jag varit på kliniken för att de sa att jag skulle komma. Vad är det ens för ifrågasättanden? Tror de jag okynnesgår på urinrörsutvidgning för att jag inte har nåt bättre för mig?

Metoden som jag nämner ovan är förresten elstimulering. Eller eldildo. Det är alltså en avlång grejs som man kör upp i slidan och sätter på elstötar. Jag är å ena sidan skeptisk, å andra sidan asless på att var sjuk, så jag provar allt utom homeopati. Plus att jag faktiskt blir rätt avdomnad resten av dagen efter att jag fått elstimulering. Ni kanske tycker avdomnad i underlivet är en dålig sak. Jag kan upplysa er om att typ detta att ha den här (ändå rätt lilla) prylen i slidan känns ungefär som att knulla med en varm locktång. Direkt efteråt kan jag knappt sitta ordentligt. Men sen blir jag avdomnad. Najs!

Fortsättning följer. 

Inga kommentarer: