torsdag, juli 05, 2007

Nämen, står det verkligen...

Jag har varit uppe i över en timme nu, och jag har fortfarande inte lyckats ta mig förbi sida 5 i DNs kulturdel. Varje gång jag vill bläddra vidare tänker jag "nämen, jag MÅSTE kolla om det som jag tror står i notisen faktiskt står i den". Och så kollar jag. Och det står verkligen "Täby kommun förbjuder biblioteket att låna ut dvd-film av konkurrensskäl". Hjärnan slås ut. Jag LOLar. Hjärnan återvänder så småningom till jorden. Jag tänker att jag ska bläddra vidare. Men sedan... Nej, jag måste kolla...

Mer info här.

Tihi.

Intressant.
Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh nej! Tänk om extremistmoderatsyndromet sprider sig till min stad!

Anonym sa...

Tragiskt. Jag praktiserade på Täbys huvudbibliotek i höstas och de hade just byggt upp ett fint dvd-bibliotek... men de ville hålla på det ett tag och köpa in fler titlar så att det hann bli ett REJÄLT utbud innan utlåningen startade.

Så kommer några jävla högernötter och sätter käppar i hjulet.

Jag antar att det är en del i deras kampanj att få bort folkbiblioteken helt och hållet. För om inte bibblorna får uppdatera sig till rådande tider och syssla med annat än ENBART böcker kommer de att dö en långsam död.

/ola he

Stef Gaines sa...

Täby biblioteket kicks äss och vi borde krossa 48timmars(närmsta hyrstället) rutor som en varning till komunen.

(Fast 48 timmar är en jäkligt bra butik de med, de har alla CandyCandy-banden och mycket mer. Men ändå, liksom vafan =/ )

Anonym sa...

Sverige i ett nötskal?

Charlotte W sa...

Det blir knostigare och knostigare...