måndag, juni 18, 2007

En hyllning till mig

Jag blev nyss uppmärksammad på en kolumn från Metro. Från sjunde maj. Här. Anledningen var detta stycke:
I dag är det beundransvärt att vara nördig. Det sexigaste som finns är ett brinnande intresse för något, oavsett om det handlar om ryska animationer, japansk Lolitamanga, norskt Stavangerporslin eller spexoveralliga KTH-nörderier.
Nej, jag tror inte Marléne Dahlin stalkar min blogg, men det är en rolig tanke. Särskilt för att det då skulle betyda att hon bytte ut Gustavsbergservisen Blå blom* mot Stavangerporslin för att det inte skulle bli för uppenbart. Och jag har förresten aldrig varit särskilt spexoverallig, man behöver faktiskt inte vara det för att chefredaktera sektionstidningen och dansa i PQ!

* Blå blom, min klappiga dröm.
Om någon har en Blå blom-servis som samlar damm och gör ingen nytta tar jag gärna hand om den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så jävla poppis att vara nördig och jag känner mig ganska underlägsen i konkurrensen. Borde kanske satsa på att vara fullkomligt fascinerande jättetråkig istället, det är inte så långt steg för mig! Sexigt.

Tanja Suhinina sa...

Meh, var inte du Harry Potter-nörd? Been there, done that, man kan utveckla mycket intressanta nördigheter därifrån.

Anonym sa...

Mjo fast HP är inte så coolt att svänga sig med. Men om det vidareutvecklas till något mer catchy så kanske jag äntligen får känna mig speciell! Höhöhö.