fredag, februari 21, 2014

Härlig spontan tjej i media

Displaying bild.JPG

Det här med medier och typ ca kändisskap är lustigt. Av dem jag känner genom sociala medier, på Twitter och så, där har alla nån form av mediekarriär. Ingen tycker det är märkligt att tycka saker offentligt, synas i teve, eller vad det nu kan va. I de kretsarna där jag oftast umgås fysiskt har ca ingen nå mediejobb överhuvudtaget och knappt ens Twitter. Och så finns det gamla Mangakaikretsen där folk är kulturarbetare och det är en helt tredje relation till offentlighet och synlighet i media. De är ju mer doldisar, det är deras verk som syns, inte deras personer. Så i köttet möter jag sällan folk som också ibland skriver debattartiklar. Det är mest skönt, men lite ensamt ibland för jag har ingen att lära mig av hur man gör saker som att reagera rimligt när fans kommer fram på stan eller en bekant har sett en på teve. Jag kommer nog skriva mer om detta när jag breakat ännu mer.

Jaja, i alla fall. I onsdags mailade Karlavagnen och ville ha mig i radio för att de skulle prata swingers. Det visade sig att enda tillfället de kunde liveintervjua mig var i början av programmet som började 21. 21:25 gick mitt nattåg till Malmö. Så jag fick stå på perrongen och jag har inte hört inslaget, men babblade vääääldigt fort. Men vi säger att jag var charmig. Folk jag litar säger att jag gjorde bra ifrån mig. Här kan man lyssna på webben.

Typ en halvtimme senare råkade en kompis till mig zappa till UR-sändning där jag satt och pratade raggning. Det var ett avsnitt av Tänk till som spelades in i somras och som jag helt hade glömt bort. Kul insiderinfo - jag hade typ knappt sovit den natten på grund av ett av 2013:s mest minnesvärda ligg. Så 1) jag vet uppenbarligen vad jag snackar om. 2) Jag har sugmärken to prove it. Sugmärkena är iofs från ett tidigare tillfälle, nu när jag tänker efter. Jävlar jag hade flyt då. 

Slutligen har Per Köhler satt press på mig genom att tipsa om mig som vetenskapstwittrare i Internet World. Känner mig smickrad. Drabbas av akut sympati för de stackarna som har följt mig och nu måste dras med allt jag skriver. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Phuh - har lyssnat på hela 2-timmarsprogrammet... ditt bidrag i början var nog bäst! Roligt, avslappnat, intressant.

Anonym sa...

Phuh - har lyssnat på hela 2-timmarsprogrammet... ditt bidrag i början var nog bäst! Roligt, avslappnat, intressant.

/Sandra

Hr. A sa...

"jag hade typ knappt sovit den natten på grund av ett av 2013:s mest minnesvärda ligg."

Alltså... sådär kan du ju inte säga utan att berätta mer.

Tanja Suhinina sa...

Lätt att jag kan!